FUJIFILM instax mini 7s – review

Ik heb hem al een hele tijd, mijn eigen ‘polaroid’ camera. Voor degene die niet weet wat dat inhoudt, deze camera print de foto’s die je maakt gelijk uit. Binnen in de camera speelt zich een proces af, waardoor de foto wordt ontwikkeld. De camera heeft een flits, wat ik erg belangrijk vind en de foto’s erg duidelijk maakt. Ik heb de FUJIFILM instax mini 7s in het wit (€89,99 http://www.bol.com). Er zijn verschillende soorten polaroid camera’s, er is zelfs inmiddels al weer een FUJIFILM instax mini 8.

IMG_5844

IMG_5848

De ‘achterkant’, met de lens waar je doorheen kan kijken. Er past best veel op een foto, daar ben ik erg tevreden over. Rechtsonder zie je hoeveel foto’s je nog kan maken.

IMG_5855

De camera heeft 4 standen; indoor, cloudy, fine & clear. Deze pas je gewoon aan aan de omgeving waar je je in bevindt. Wat ik wel jammer vind is dat hij soms overbelichte foto’s maakt, meestal als ik hem op ‘cloudy’ heb staan. Erg jammer omdat je het vaak pas merkt als je de camera al hebt opgeborgen, het duurt namelijk een tijdje voordat je de foto kan zien. Een paar voorbeelden:

IMG_5807

Persoonlijk vind ik het erg leuk om onder de fotootjes kleine tekstjes te zetten. Zoals de plaats waar ik toen was, of gewoon een leuke quote. Leuke variant: gebruik gekleurde stiften in plaats van een zwarte.

IMG_5819 IMG_5829IMG_5771

Mijn polaroid foto’s hangen overal in m’n kamer. Ik heb er een paar boven m’n bed, met leuke lampjes ertussen. Staat vooral heel leuk in de avond :).

IMG_5811IMG_5754

Verder heb ik er een paar hangen in een soort houder met klemmetjes, wat ik zelf ook erg leuk vind staan.

IMG_5792

Een nadeel is dat de foto’s die je erbij moet kopen best wel duur zijn, ongeveer €1 per stuk. Je begrijpt wel dat als een foto uiteindelijk overbelicht blijkt te zijn, dat je dan best wel erg baalt, haha. Op Ebay of Amazon zijn de foto’s, of ‘film’, ook te vinden, soms voor wat minder. Ook bestaan er hele leuke varianten op de gewone witte polaroid foto’s, met kleurtjes of een thema bijvoorbeeld. Sinds kort zijn de camera’s en foto’s ook bij de Hema te koop.